Food today





2014-12-21 - 15:03:45

Lööördaaag

Idag spenderar jag dagen med Vera! Och kommer göra framtills måndag! Idag så möttes vi på bussen till hennes stall där vi fixade i stallet och tog en promenad med hennes häst. Vi har pratat och skrattat massor så de har varit sjukt kul! En smula kallt med aa.. Sånt är livet typ haha! Men just nu sitter vi på bussen påväg hem till Vera och ja.. Vi kommer typ chilla framför tv och sånt bara. Båda är trötta så det blir perfekt.
Ha det braa




2014-12-20 - 16:19:47

LOV!

ååå så jävla skönt med lov!  Jag kommer tillbringa hela lovet åt att sova haha!
Med tanke på att jag knappt sover om nätterna så behövs det! Meeeen..... Jag kommer förmodligen kicka igång lovet med att åka iväg i morgon till min kära vän Vera och stanna där i ca 3 dagar! och när jag kommer hem är det verkigen inte många dagar kvar till jul! men efter jul får vi se om jag åker till norrveda något?? och seeeen sova!
 
Nu ska jag iväg och handla taco prylar med mamma!
Jag tar det som en egen liten firelse att jag inte fick några F i betyg! hur stolt är man inte när man lyckas gå från 3 F till 0 F på en vecka!! Känner mig sjukt stolt och det får mig att vilja satsa 100% på skolan efter lovet! målen ligger ända uppe på A! jag vet redan massa grejer jag kan göra för att höja olika ämnen! :)
Men nu måste jag dra. Ha det bra allihop! 
btw.. dagens träning blir endast en promenad! fortfarande sjuk :/ bilden är från frukosten i morse! Vänd på huvudet!



 
 

2014-12-19 - 15:52:33

(rubriker är inte min grej)

känns sorligt att det folk som fortfarande tittar in på min blogg och jag får nån liten smula skuldskänsla i mig. Jag känner typ att jag inte riktigt har nån blogglust ibland och det är ju inte så kul att driva en blogg som går lite framåt tillbaka med. Men av nån anledning så kom blogglusten tillbaka just idag. värt ett sista försök med bloggningen?ja.
 
Vad har hänt denna vecka?  verkligen nada..  har varit sjuk, så har inte tränat, träffat kompisar eller nått..
Jag har fått en tidig julklapp! vilket var en Iphone 5s :) (behövdes verkligen!!)
 
min träningsmotivation är verkligen på topp fast att jag varit sjuk! det är helt sjuk hur jag fortfarande har träningssuget! men idag var det verkligen tufft att säga emot sig själv att jag inte ska träna.. Jag är på bättringsvägen mot att bli frisk, så det är verkligen inte rätt läge att träna!
 
jag har som sagt suttit inne alla dagar och myst framför serie vilket jag ska fortsätta med nu! jag ska städa bara litegrann i rummet, sen hoppa i duschen och så mysa framför datorn igen! och vi hörs!
 
 



2014-12-18 - 14:08:42

måndags ångest

usscchh.. Hatar å vara sjuk.. Känner hur halsen bränner, huvudet dunkar och kroppen viker sig...
Meeeenn.. att vara sjuk stoppar mig inte från att träna som jag inte borde göra men asså älskar det...
 
Denna dagen har varit värdelös. Det enda positiva som har hänt är att det gick sjukt bra för mi när jag gjorde SO provet och läraren gav mig lite humm om hur det gick för mig.. C NIVÅÅÅ!!! asså det är det bästa resultat jag fått på länge känner jag (förutom ung berättar boken som jag fick B på)
Men asså det har gått så dåligt för mig i skolan så ett C var sjukt bra! 
 
efter skolan har jag mest fokuserat på att ta det lugnt och att verkligen sova ordentligt.. Det är jätte jobbigt att gå upp på morgonen när jag går och lägger mig så sent och så vaknar jag ca 3 ggr mitt i natten, varje natt..
Så för mig blir det bara sova sova sova plugga plugga plugga träna träna kompisar.
Men så gåree... vi hörs sen babes
 
 

2014-12-08 - 21:14:03

sjuk!

har tyvärr varit sjuk och inte kunnat träna och kände då inte att jag hade nått å blogga om då heller!
Men nu är jag på bättrings vägen och kunde inte motstå att träna idag! jag kände inte för att gå ut och springa när jag är halvsjuk och har heller inge sällskap till gymmet så det fick bli ett rump-pass hemma vilket vart Triangel övningen. (tre övningar, 30 st på varje, 3 omgångar) och jag körde donkey kicks, "kissande hunden", och squats.
Hade väldigt kort vila i mellan så är sjukt stolt!
efter träningen gjorde jag frukost till i morgon som fick bli fruktsallad och det gjorde jag även som kvällsmål till idag plus en celsius (vilket behövs, så mycket plugg som jag har att göra nu i en timme)
Men fruksalladen innehåller en halv banan, ett halft äpple, och en kiwi! men nu vet ni varför jag inte bloggat och vad som hänt idag. Vi får se vad för träning det blir i morgon då jag inte haft någon planering för den här veckan.
Nu ska det plugas NO, SO, engelska ._. och avslutar dagen med PH! vi hörs!
 
selfie time
 



2014-12-04 - 20:57:31

Shopping (Y)

Dagens inköp! En tjocktröja från Hollister 480kr!
Och en deo från kicks 45kr :) 
Jätte nöjd! Nu ska jag bara se på film.. Ingen träning idag!





2014-11-28 - 20:36:49

Torsdag

Dagen började riktigt dåligt. Först vägrade jag gå upp i morse men det slutade ju bara med att jag fick stressa väldigt mycket för att hinna med bussen... sen i skolan hade lärarna lovat att jag och oliver skulle få jobba på vår dokumentär film när vi egentligen skulle ha språk.. Men neeej neej det fick vi inte.. Så då skulle vi jobba med den på SOn men då hade dom missuppfattat hela skiten så dom trodde vi skulle jobba på vår debatt.. Så då fick vi inte jobba med filmen då heller.. Och den är halv klar och ska redovisas imorn! yiippppiiii...
 
Men efter skolan vart dagen bättre. Jag tillbringade dagen hemma hos Melina. besviken på mig själv som åt så mycket sött... Men runt 5 tog vi oss ut och sprang lite. Vi gick för det mesta och stannade på berget Myyyys!

Men jag är jätte glad att vi tog oss ut. Vi hade sjukt kul och hoppas att vi fortsätter ses efter skolan med :)
Jag kände mig alldeles för trött i kroppen för att göra några workouts eller nått så jag åt middag sen efter (gjorde min egna middag och den sög haha. .två ägg och citronvatten lol...)
Och nu ska jag se på gårdagens paradise hotel avsnitt!! ha det bra alla :)




2014-11-27 - 19:02:16

Favorit frukosten 💁

Bästa frukosten jag vet! Lingon grova mackor med ägg, och apelsinjuice! Detta var även mm frukost tidigare idag :)




2014-11-24 - 16:36:21

mag-pass

tidigare i dag när jag var på norrveda så var det super mysigt i stallet! Det var bara lite kvar att göra när jag kom men jag hjälpte till med det (hö, sopa, vattenkoppar, nytt torv) och efter de så tömkörde vi två hästar. Jag tömkörde Vind som är en riktig liten gullegris c: och Therese tömkörde Glans!
Vind var jätte duktig och det var jätte kul!
 
När jag kom hem så tog jag det lugnt! kollade på en film och kröp ner under täcket...
Men vid 18:00 tiden drog vi ner på gymmet och hade ett mag-pass!  som var riktigt jobbigt haha! jag värmde upp på Cross trainern och sen köttade vi massvis med övningar för magen (påminde om tabata idrotten i fredags lol)
och jag känner nu fortfarande hur jag har typ "kramp" i magen haha...
 
och nu väntar jag på att mamma ska dricka upp sin kaffe så ska hon och jag dela ut reklamen! Mamma gick med på att hjälpa mig haha.. Många trappor att springa i nu! Men det var de! vi hörs sen!


Här är det kvalité osv




2014-11-23 - 19:29:34